Är det något fel?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Läser det ni har skrivit om hur lång utredningen tar. Vi anmälde oss i mars.Ringde och pratade med dom vecka 22, då hoppades dom hinna innan vecka 25. Vi har då fortfarande inte hört ett knyst.Tog då och mailade dom för 2 veckor sedan, dom har inte ens svarat på mailet. Nu fänns det tröstlöst.Vi är klara med polis,kronofogd och skattemyndigheterna. Till och med referensbreven är inskickade på deras förslag. Vad gör man nu då ????

ja visst kan det kännas hopplöst. Jag hade tagit kontakt med andra kommuner och organisationer och inte bara gått och väntat.
Tyvärr är det nog lite så att när du väl kommit in och är klar - då är det lätt med kontakten. Innan dess så vet de inte vad de går miste om..

Lycka till!

Hej Gunilla !
Visst är det tröstlöst att bara gå och vänta o vänta, men gör som Adal föreslår
att ni tar kontakt med fler kommuner och organisationer.
:idea: Tips gör upp en lista efter hand som du ringer skriv tel nr, namn om de ska ringa eller du försöker ringa igen.
När man har ringt 10 så kommer man snart inte ihåg vem man har ringt. :angel

Vi vet också hur det kan vara att vänta. Vår första placering flyttade hem i mars
och vi har sökt fler barn att ta emot sedan december 09. :bounce: Vi fick en :angel:
i maj sedan har vi inte hört av någon. Efter semestern har jag ringt runt till de soc sekreterare som jag kände att jag hade fått bäst kontakt med. Nu är det bara att vänta och ha lite is i magen,
för det måste ju matcha det barnet vi redan har. :angel: tycker också detta är tråkigt
eftersom h*n gärna vill att det kommer någon till :angel: till oss.

Lycka till
Mammamoa

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp