Mitt uppe i överklagningar nämner soc att de planerar att ev vårdnadsöverflytta vår Liten till oss. Detta trots att Liten ej har bott hos oss i 3 år än- är det vanligt? Anledningen är att de vill hindra föräldrarna att oavbrutet överklaga allting hela tiden. Liten har inte bott hemma hos bio mer än under spädmånaderna och närmar sig nu sitt femte år. Vi betraktar Liten som vårt barn i vardagslivet, Liten har syskon, kusiner, släktingar och hela sin fasta punkt här i vårt hem, efter att ha flyttats några gånger under sina första 2 år....så vi känner att Liten behöver tryggheten hos oss.
Jag / vi undrar alltså om det är vanligt med tidiga vårdnadsöverflyttningar och om vi bör vara extra vaksamma just på grund av det. Vi önskar en överflytt till 90 %., tvekar lite, men tror att vi med bra avtal med soc kan få det bra, trots lite besvärliga biosar. Är vi blåögda? Tror inte det, men har ju läst här på forumet att vi avråds från att godkänna vårdnadsöverflyttningar om biosar motarbetar- men jag undrar- finns det någon som gått med på det trots svårhanterliga bios - och där det funkar/respektive då det inte funkat och ni ångrar er...???? :roll:
Jag / vi undrar alltså om det är vanligt med tidiga vårdnadsöverflyttningar och om vi bör vara extra vaksamma just på grund av det. Vi önskar en överflytt till 90 %., tvekar lite, men tror att vi med bra avtal med soc kan få det bra, trots lite besvärliga biosar. Är vi blåögda? Tror inte det, men har ju läst här på forumet att vi avråds från att godkänna vårdnadsöverflyttningar om biosar motarbetar- men jag undrar- finns det någon som gått med på det trots svårhanterliga bios - och där det funkar/respektive då det inte funkat och ni ångrar er...???? :roll: