En av våra har idag berätta om hur jobbigt det är hemma . Det har tagit 2år att få det förtroendet. Det är riktigt vidriga kränkningar verbalt och även fysisk misshandel. Jag kommer att ringa soc i morgon självklart men det som är viktigast är att skydda barnet tills det blir en lösning. är jätterädd för att vi ska kontakta soc och tror att föräldern (ensamstående) kommer att bli väldigt arg :? eller att måste flytta hemifrån.
Min största rädsla är att föräldern väljer bort oss eftersom det är en frivillig insats. Då blir de helt utelämnade. Det finns många barn i familjen som alla utsätts för samma sak.
Mina tankar är nu hur ska jag få soc att agera på ett sätt som bara hjälper och inte gör så förälderna blir galen hemma och aldrig mer vågar berätta för oss, Eller kanske inte ens får chansen :?
ska skjutsas hem i morgon och är har varannan helg.
Råd..stöttning...tack :?
Min största rädsla är att föräldern väljer bort oss eftersom det är en frivillig insats. Då blir de helt utelämnade. Det finns många barn i familjen som alla utsätts för samma sak.
Mina tankar är nu hur ska jag få soc att agera på ett sätt som bara hjälper och inte gör så förälderna blir galen hemma och aldrig mer vågar berätta för oss, Eller kanske inte ens får chansen :?
ska skjutsas hem i morgon och är har varannan helg.
Råd..stöttning...tack :?