är så himla ledsen, i torsdags blev vi erbjudna en spädbarnsplacering och allt kändes bara så rätt. Det var tal om att vi skulle hämta barnet redan nästa dag och vi var enbart positiva. På torsdagen hade plötsligt handläggaren ändrat sej och bestämt att jourplacera babyn. På fredagen när vi ringde och undrade hur det skulle bli sa handläggaren att vi inte kunde bli familjehem åt det här barnet. De tyckte nu att vi hade för många barn här, har 3 biobarn och en plac. Detta visste de ju givetvis om INNAN. Vi hade ju aldrig tackat ja till detta om vi inte trott på det själva. Och nu känns det bara så tungt, på något sätt hade jag redan börjat anknytningen och nu känns det som om jag har förlorat ett barn. Kanske fånigt att bli såhär ledsen men jag ville verkligen ha det här barnet och så får vi inte, pga en handläggare som inte ens har eller ens vill träffa oss och ge oss en chans. Idag fick vi också besked från en annan org som vi anmält intresse till att vi inte var intressanta för dem pga att vi hade för många barn redan. Hur kan de säga så när jag vet att många många familjehem har 5-6 placeringar+ egna biobarn. Vad säger ni, hur många barn är det okej att ha tycker ni? självklart är det ju olika i alla familjer hur mycket man orkar med, men om vi säger att vi vill och kan, borde inte det vara tillräckligt :? tycker iallafall att det är skitsnack det här om att det finns för få familjehem, nu har vi lämnat intresseanmälan till 22 kommuner och org. några har svarat och ett fåtal varit på besök men ingen vill ha oss idag är allt bara skit