Denna väntan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej på er alla duktiga människor!
Jag vet hur det är men måste ändå gnälla lite..
Vi väntar och väntar på en :angel: . Får förfrågningar gång på gång men det blir aldrig något av det.
Vill så gärna och har så mycket att ge. Hur har ni det med er väntan och alla funderingar?
Kram till er alla

Hej Molly!

Jadu...vad ska man säga!
Vänta o vänta, tålamod tålamod. Det har vi verkligen erfarat och jag tror att det kan vara så i många fall.
Vi har väntat 1 år sedan vi påbörjade vår första utredning!! I sept fick vi en förfrågan från en annan kommun vi tackade ja och blev utredda även där! Allt var klart för placering i okt-nov,precis när vi skulle "öppna dörren" fastnade placeringen i rättsystemet och vi fick vänta till KR tar upp ärendet, vilket de gjorde i fredags. Så nu väntar vi på deras utlåtande....Hoppas hoppas (varje gång det ringer!)
Vi har fått många förfrågningar från andra, men tackat nej då vi väntar på denna lilla :angel: (tills vidare :angel )

Så mitt tips till Dig!
Ring igen till olika kommuner säg att ni finns och förklara som det är att ni vill komma igång nu! Alt maila en liten berättelse om er själva så ska du se att det kommer igång!

Lycka till/Carina :banan:

Hej Molly!

Ja man får ha en ängels tålamod, många gånger tar det lång tid. Många saker som ska klaffa och matchningen är det viktigaste. Sen har jag alltid trott att de familjer som redan är inne i systemet med lite erfarenhet där vet ju soc vad de går för och kanske frågar först. Vi andra nykomlingar får kanske vänta tills lite senare... (bara en egen teori)

Vi fick vår 1:a plac i höstas och då har vi i flera år informerat att vi finns utan resultat.

Så jag säger Välkommen hit óch låter mammaC's tips vara även mitt. Hör av dig till fler kommuner.
/Adal

Hej!
Jag förstår att det måste vara jobbigt att vänta. Flera år? Det låter konstigt med tanke på att det är brist på familjehem. Jag har läst att flera här säger att de väntat fler år, undrar varför det blir så?

Att utreda efter att barnet blivit placerat låter inte särskilt klokt. Frågan är om inte utredningen blir vinklad och påverkade då? Får det verkligen gå till så?

I kommunen som vi arbetar för utreder de bara om de har ett barn i åtanke, men innan barnet placeras. Men det är bra tycker jag, att de inte utreder om det inte finns ett barn som väntar, då slipper ju det nyblivna familjehemmet vänta också. I vårt fall så började inskolningen någon vecka efter utredningen var klar.

Lycka till i alla fall och hoppas att allt blir bra!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp