Drevet är igång, eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Suck....

Blir så felvinklat eftersom vare sig familjehemmet eller soss får uttala sig p.g.a sekretess.......
Ja, vad ska man göra åt såna här sjuka artiklar..... :?

Jag har läst artikeln.
Tänk om pojken talar sanning?
Tänk om hälften av det han berättar är sant?
Och vad är sanningen?
Räcker det inte med att han upplever det så här?
Hur många har lyssnat på honom tidigare och verkligen HÖRT vad han har haft att säga?
Jag får en klump i bröstet.
Vi behöver inte utgå från att de är "ute efter alla familjehem".

Ska det igentligen få skrivas om sånt som inte kan få vinklas från olika håll eller är det så att det här är enda chansen för den här pojken?

Finns det kanske "bra" familjehem men också "mindre bra".
Eller är vi olika bra för olika barn.

Tankarna vandrar vidare i mitt huvud
Vad tycker ni?
Gittan

Klart att pojken pratar sanning för journalisten måste ju granska saken noga skulle jag tro/hoppas. Men alla vi andra som sköter våra uppdrag och gör uppdrag från denna kommunen får en släng av sleven......
Jag vet. Kom till fritids i dag och fick frågan om vi har haft denna pojke. Men jag vet inte ens vem det är.
Jag frågade om dom själv hade den uppfattningen att vi skulle behandla våra barn/ungdomar på detta sätt.
Man kan ju inte dra alla över samma kam, eller? :?

Sanning??!!

Hm... tja vem vet, men värre lögner en dessa från placerande barn har jag hört........
Att ens skriva om det när det inte går att höra flera parter tycker jag är ganska sjukt, var väl förra sommaren som det var så mycket skriverier om familjehem......och det var inte kul, hade en bioförälder som i princip hotade mig för att nu visste hon minsann hur barnen hade det i familjehem för det hade hon läst i tidningen.... :evil:

Journalister är i dagens media mera ute efter snabba scoop. Källfakta är något dem numera inte bryr sig så mycket om. Värsta median är nog dessutom Aftonslasken o Sexpressen.
Hur som helst, är hela artikenln sann så är det fruktansvärt, är den osann så är det också fruktansvärt. det hela är med andra ord väldigt hemskt!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp