Hej på er!
Jag har intresserat läst era trådar och svar här under en tid...
Som jag ser, finns det mycke erfarenhet här och förstår att man kan få mycke råd och tips här :claphappy:
Vi är nyligt utredda som familjehem. Vi var beredda på att detta kunde ta tid..
men nu plötsligt går allt bara så fort :?
Fått en förfrågan idag om ett barn där det kommer att avgöras till veckan om det blir en SOL-placering eller en LVU-placering.
Om det blir ett LVU så blir det isåfall ett omedelbar omhändertagande...dvs barnet kommer till oss direkt.
Min fundering i ett sånt fall är ju då hur de blir med den skriftliga överenskommelse/avtal som ska göras och med tex arvode , omkostnadsers , behandlingsplan , uppsägning , osv ...ja allt som ska stå med där...
Detta kan väl då inte skrivas förrän barnet redan är här hos oss. :? ?
Hur har det fungerat för er här när det blivit en "akut" placering ?
Enligt soc finns inget jourhem att tillgå , utan det är direkt hit om vi bestämmer oss för att ta emot barnet.
Mvh cawe
Jag har intresserat läst era trådar och svar här under en tid...
Som jag ser, finns det mycke erfarenhet här och förstår att man kan få mycke råd och tips här :claphappy:
Vi är nyligt utredda som familjehem. Vi var beredda på att detta kunde ta tid..
men nu plötsligt går allt bara så fort :?
Fått en förfrågan idag om ett barn där det kommer att avgöras till veckan om det blir en SOL-placering eller en LVU-placering.
Om det blir ett LVU så blir det isåfall ett omedelbar omhändertagande...dvs barnet kommer till oss direkt.
Min fundering i ett sånt fall är ju då hur de blir med den skriftliga överenskommelse/avtal som ska göras och med tex arvode , omkostnadsers , behandlingsplan , uppsägning , osv ...ja allt som ska stå med där...
Detta kan väl då inte skrivas förrän barnet redan är här hos oss. :? ?
Hur har det fungerat för er här när det blivit en "akut" placering ?
Enligt soc finns inget jourhem att tillgå , utan det är direkt hit om vi bestämmer oss för att ta emot barnet.
Mvh cawe