Vår placerade , 15 åriga kille går på Bup på diverse utredningar men även hos psykolog ganska ofta. Nu har han fått en hel lunta med A4 papper, med finstilta frågor, det måste vara hundratals frågor... :roll: Meningen är att han ska svara på dessa helt själv, men då han har svårt att förstå innebörden av vissa frågor har jag varit med och förklarat. Jag har inte på något sätt blandat mig i vad han har valt att svara på någon som helst fråga. Det är ca 5 svarsalternativ på varje fråga. Jag har insett att han inte svarar sanningsenligt på många frågor alls....Det är förmodligen ett försök att få en depressionsdiagnos, om jag får gissa.... :roll: Många av hans vänner är deprimerade och äter både medicin för det samt sömntabletter. Han har tex. också svarat på alla ställen han har "ont" , skulle detta stämma skulle han vara sängliggande i det närmsta........ Jag inser att det är ett sätt att söka mer uppmärksamhet, men får det verkligen gå till så, att en 15-åring (i mogenhet ca 10 år) ska
besvara dessa allvarliga frågor helt själv ???
Jag tycker att det känns åt skogen galet.............kanske överreagerar.... :roll:
besvara dessa allvarliga frågor helt själv ???
Jag tycker att det känns åt skogen galet.............kanske överreagerar.... :roll: