kompisar som "inte är bra"?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur gör ni med ton´åriingar som har kompisar som ni inte käner att ni är trygga med för banets skull?
Våran tonåring har provat harsch förut och då sagt det självmant till mig varpå vi gick direkt till Mini Maria som finns och pratade och h*n fick lämna urinprov som var neg.
Barnet umgicks då med kompisar som inte var bra.
Både våren och sommaren har gått utan att vi hört något mera tills för ett par dagar sedan då h*n sa att jag umgås med xxx igen.

Vad gör man nu då?
H*n har struntat i skoloan denna termin sen starten ( kompisarna H*n har gick förut i samma skola men har nu bytt ( alla har bytt skola i princip) så det beror nog på det att det inte är lika roligt längre.
Missar att komma hem på de tider vi satt osv.

H'n säger ju själv att h*n umgås med honom igen tänker jag vilket ju är jättebra men jag tror inte att det ÄR så bra runt barnet som jag vill att det ska vara.
H*n har börjat simma för tränare 2 ggr i veckan i alla fall och det är jag också väldigt glad över.

H*n är likgiltig det mesta nu för tiden och så har det inte varit förut,även om vi pratat en hel del efter denn kaos som var för drygt en vecka sedan som ni kanske läste om.
Jag vet inte hur jag ska tackla detta längre,vi har sagt för första sekund att vi går inte med på att vara oroliga för droger hos barn ( till soc menar jag nu givetvis) och därför ville vi ta emot mindre barn men de lyckades få oss att försöka och det gick SÅ bra till en början men nu vet jag faktiskt inte längre.

OM DET VORE ENKELT ÄNDÅ :?

Jag ville bara säga tack för ett trevligt telefonsamtal och samtidigt konstatera att återigen har jag fått kontakt med någon som jag funnit ha mycket gemensamt med och så typiskt nog bor man aldeles för långt bort i från varanda.
Tråkigt men vi får stötta varandra i telefon och genom nätet tills vidare och så vet du att jag finns och hejjar mer än gärna på under nästa *pip* för är det något jag vet så är det hur just det känns och fungerar.... :angel

Sparade ditt nummer i mobilen så vi hörs igen snart hoppas jag:)

Mitt troll kom hem från skolan efter att ha spytt som h*n säger,kastade sig över kakorna jag bakat under dagen...hmm,magsjuk?
Kanske är det kontakt/mamma/kramas/ vara tillsammans med mig7jag vill att du bryr dig om mig lite.
Visst ska h*n få det om det är det h*n behöver,så får vi se hur allt slutar,det är det tyvärr bara soc som kan bestämma.

Godmorgon....kan väl bara hålla med....att man lär känna personer som bor totalt fel, men....telefon, mail fungerar bra.

Och även jag sparade numret i mobilen.

Lilla stora trollet....kan ju knappast vara magsjuk om kakorna går ner och får stanna.
Kan vara som du säger att det är dig h*n sökte.

Tänker på er!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp