Som jag tidigare berättat i en tråd så väntar vi på en liten åttaåring som bott i tre olika familjehem (sedan två-årsåldern). Nu har jag träffat tre gånger och inskolningen beräknas vara klar i slutet av maj. Det är en alldeles underbar som är öppen och framåt. Jag förstår att det finns anknytningsproblem och en överlevnadsstrategi som går ut på att vara söt och till lags. Jag förstår att det inte kommer att bli guld och gröna skogar, men jag har i alla fall fått en väldigt bra "förstakontakt" med . Soc. har tröttnat på jourhemmets velande hit och dit då det gäller framtid. De vill fortsätta vara helghem till barnet, men där säger soc. stopp (tack, säger jag, eftersom barnet redan har många släktingar som vill och ska ha kontakt). har frågat flera ggr. om det verkligen blir sista gången som denne behöver flytta och jag har gett ett ärligt svar: Ja.
Om jag lever och har hälsan lilla barn så ska jag hjälpa dig att få kraft att orka gå på livets hårda stigar. Jag som trodde att jag inte skulle vara familjehem längre, jag som trodde att jag gett allt jag hade till så många andra. Nu vill jag ge det till Fortsättning följer!
Om jag lever och har hälsan lilla barn så ska jag hjälpa dig att få kraft att orka gå på livets hårda stigar. Jag som trodde att jag inte skulle vara familjehem längre, jag som trodde att jag gett allt jag hade till så många andra. Nu vill jag ge det till Fortsättning följer!