När barnet fyller 13?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi anser sedan länge att vi har aldeles för lågt arvode och omkostnad för våran tonåring eftersom h*n kräver en hel del som ni kanske läst men det anser tyvärr inte soc.
Men visst ska det höjas då de små liven fyller 13 år?

Någon som kan ge mig en siffra?
Är urdålig på att läsa rekomendationerna i länken,sorry :angel

Då vi skrev avtalet var det ok men det var för snart 2 år sedan och det ändras ju med tiden vartefter man ser vad barnet kräver tyckte vi.
Sen en annan sak som jag böev rent av förbannad på var i somras då vi helt plötsligt får nobben ang semester eftersom det ingår i omkostnaden påstår den nya sekr och att påstå det är helt absurt för det står ingenstans och vi har fått muntliga löften att det ska man söka varje sommar ett maxbelopp på 5000 kr.
Vi fick alltså ingenting.

Känner att efter allt som varit med placeringen och soc att vi är värda en högre ersättning men tänker vänta tills h*n fyller 13 år snart eftersom det skall höjas ändå då vad jag förstår?

Här kommer siffrorna

Omkostnad
0-12 år 3 745 kr (har du förhöjd omkostnadsersättning så får du 5 350 kr idag)
13-19 år 4 280 kr (den förhöjda höjs till 6 063 kr när barnet fyller 13)

Arvode
0-12 år 4 730 kr (Om du har förhöjt arvode 7 546 kr och uppåt så höjs inte ersättningen med åldern)
13-19 år 6 136 kr

Så svaret på frågan är att Ja ersättningen höjs när barnet fyller 13 (om man inte har förhöjt redan). Många gånger får man hålla reda på det själv :angel

Hoppas du blev klokare annars får du skriva igen så ska jag försöka hjälpa :razz:

Sara

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp