Efter att i snart tre år ha kruxat med tider, "jagat" soc för att få bestämt umgängestider struntar jag nu i det. Det är snart Midsommar och än har soc ej bestämt när vi ska ha ungängen i sommar... Vi har väntat med att planera vissa semesterresor, men nu struntar jag fullkomligt i det. De har förslag på tider, de ändrar, de undrar om vi kan, och när vi kan så kan ej kontaktpersonen. Nu ringde de vid 18.30 igår kväll och pratade in på mobilsvaret om vi kunde hjälpa dem med nr till kontaktpersonen, då de ej hittade det.... Ja, man kan bli tokig!"!! Vi åt middag med goda vänner och hade definitivt INTE lust att avbryta middagen för att fokusera på umgängen. Så vi ringde inte åter då vi hörde meddelandet en halv. DE får ringa oss igen! de hade även kommit på att det ju var ett umgänge för lite inplanerat i det vi pratat om tidigare under dagen- och det kan ju skapa reaktioner hos bio...men förra året hade vi halverade umgängestillfällen under sommaren, så ej i år. :littlesad
Hela tiden får vi höra att de har SÅ MYCKET ATT GÖRA. Jag förstår det, men orkar inte engagera mig och tycka synd om deom. Vi har också mycket att stå i.
Jag känner mig "duktig"- jag har kommit ett steg längre och vågar slappna av lite i detta att inte alltid vara så himla hjälpsam till idioti. Om Liten får 3 eller 6 umgängen i sommar spelar mindre roll för barnets välmående. (tror det mår bättre av 3...).
Ville bara skriva av mig och tacka för er som skriver här för att ni har gett mig modet att våga vara lite mindre idiotiskt hjälpsam. :bow
Hela tiden får vi höra att de har SÅ MYCKET ATT GÖRA. Jag förstår det, men orkar inte engagera mig och tycka synd om deom. Vi har också mycket att stå i.
Jag känner mig "duktig"- jag har kommit ett steg längre och vågar slappna av lite i detta att inte alltid vara så himla hjälpsam till idioti. Om Liten får 3 eller 6 umgängen i sommar spelar mindre roll för barnets välmående. (tror det mår bättre av 3...).
Ville bara skriva av mig och tacka för er som skriver här för att ni har gett mig modet att våga vara lite mindre idiotiskt hjälpsam. :bow