Ny här.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag är en 16 årig tjej, och är familjehemsplacerad sen några år tillbaka. Jag svarar gärna på era frågor om ni har funderingar kring hur det känns för ett barn att vara placerat. Att inte bo med sina biologiska föräldrar. Osv. Fråga mig om ni undrar något. :)

Hur har du det och hur mår du? Hur länge har du bott i familjehem och vad är orsaken? Har du förut varit i jourhem? Har du umgänge med bioföräldrar, är det nära mellan bio o familjehem? Går det bra för dig med skolan? Sköter du den och får du det stöd du behöver? Har du bisyskon som också bor i familjehem? Bor dem i samma som du? Hur många barn bor det i ditt familjehem? Har du hobbys, vänner? Eget rum? Fickpeng? Vilka regler gäller? Kan du bli arg, kan du och dina familjehemsföräldrar bråka men komma till beslut och leva därefter? Vet ditt familjehem att du har skrivit in hit?

Är det rättvisa mellan dig och övriga i familjen? Som sagt, tusen frågor, det är bara att prata på liksom....

Känner du dig annorlunda behandlad från bio barnen i familjen? Känner du ibland så här: Det där fick de säkert ex göra för att de är biologiska barn :evil: !!!
Har du själv varit med och valt ditt familjehem, jag menar kände du dem innan du fick flytta dit?
Karin

Det första jag reagerade på var ditt användarnamn. Vad syftar du på?Att du är osynlig här i forumet eller vilket jag inte hoppas att du menar, att du känner dig osynlig i din familj?

Kram från Gittan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp