Detta är en svår nöt men vi har i alla år en liten regel om man är intresserad av umgänge kan man ta sig till barnen det går bussar tåg mm. när dom visar detta vet man att dom menar allvar då brukar vi bjussa mera men det är alltid på
villkår i alla lägen vill soc,bio något annat brukar det hjälpa med att ha rejält under fötterna. Ett umgänge kan vara på så många olika vis tex telefonen; skyp,möten, ja man behöver verkligen inte måla in sig i ett hörn.
Men att köra i två timmar och sedan hem kan inte vi erbjuda vem skall ta hand om övriga i familjen då?
Men jag skriver detta offta och skriver det igen va rak och tydlig gärna skrifftligen hur ni arbetar o gör innan
arna kommer då slipper man så mycket konstigheter även om soc byter personal ligger det ett papper i avtalet hur det ser ut hos oss i vår familj...
ex. umgänge 2tim bort = 4tim +3tim där dom umgås = 7tim nästan en arbetsdag vem ersäter den lönebortfallet och är det helg ännu värre då blir övriga i familjen drabbad varför skall dom bli lidande?
Nä det daltas så mycket med bio mm. låt dessa mänsikor visa framfötterna vår efarenhet är att dom lyfter av detta och håller sig på banan mycket bättre. Ställ frågan till er själva hur känns det när alla styr o ställer och visar att du är inte tillräcklig för att åka själv.....snacka om att sänka. Har varit med om att man inte orkat åka två mil för umgänge men 100mil för att fixa droger?????????
Sluta dalta någon stans måste det finnas ett intresse för det man producerat annars tror jag ett barn märker dett väldigt fort o man får problem. Jag vet att det är så då vi testat många gånger och vänner likadant vågar ni?
Ett tillägg ibland kan det vara bra med neutral mark men gärna någon stans där
är trygg tex lekplatsen badhus etc. ibland får man jämka halva vägen var om man ser vinsterna för
Men det skall hela tiden vara för
inget annat.
Mikkeman