Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mat-tilda sa:Trixen.
Eftersom du inte är vårdnadshavare MÅSTE du ha påskrivet av vårdnadshavare. Får man inte tag på dom får Soc ta beslutet och skriva intyg. Kan bli problem om det uppstår komplikationer.
Mat-tilda
Trixen sa:mat-tilda sa:Trixen.
Eftersom du inte är vårdnadshavare MÅSTE du ha påskrivet av vårdnadshavare. Får man inte tag på dom får Soc ta beslutet och skriva intyg. Kan bli problem om det uppstår komplikationer.
Mat-tilda
Sånt har JAG ingen aning om..... :angel :angel :angel
Och det man inte vet lider man inte av :angel
Turnit sa:Men om nu barnet varit placerat hos er i 12år, borde det då inte vårdnadsöverflyttas?
Om nu föräldrarna inte går att få tag på så meddela åtminstone soc att du inte ger sprutan. Sen om de inte kan skriva på, ok, låt gå, men de kan åtminstone få infot.
Sen kan jag förstå att det inte går att ringa bios så fort det kommer en lapp, särskilt inte om de är onåbara, men det är därför vi har fam.sekr.
mat-tilda sa:Det här verkar vara ett typiskt fall för vårdnadsöverflyttning. Barnet placerat under lång tid. Frånvarande föräldrar. Finns inget att förlora på en vårdnadsöverflytt. Se bara till att skriva ett avtal INNAN ärendet varit i rätten.
Turnit sa:Men mkt kan man ju skriva in i det civilrättsliga avtalet. Och varför skulle inte eran kommun vilja ta över efter placeringskommunen?
Vårdnadsöverflyttar har ju kommit till för att stärka barnets plats, att trygga den, göra barnen mindre oroliga varje halvår.
Sen har jag också förstått att det är en del nackdelar, men mkt kan man lägga in i avtalet.