Tankar om ersättningar från organisationer

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hade besök av en organisation och de berättade om sin ersättning och omkostnad

Arvodet ligger på ca 600/dag och omk på ca 200/dag. Nu till min fundering

eftersom det är olika antal dagar varje månad - hur ser det ut hos er då?
Tar ni 30 dagar i juni x 600kr/dag = 18000 och för augusti som har 31 dagar x 600 som då blir 18600 kr... och för feb med 28 dagar = 16800 kr?? Dessutom sa de att det bli ca 20000/månad ... undrar om jag missuppfattade henne på summan?

Eller är det så att de slår ut årets totala utbetalning / 12 månader och det blir samma summa varje månad?

Nästa tanke är ju att de betalar ju ingen LBE ... de säger att man har ju en månadslön i arvode så att man kan välja om eller hur mycket man vill jobba. Javisst - tanken är ju bra men jag som tjänar betydligt mer är 18000 kr i min lön.... Det är ju rena förlusten :roll: eller iaf inte högre arvode för barnet när jag räknat bort min löneförlust (hänger ni med)

För att det ska kännas som om organisationen betalar bra för vårt arbete så behöver jag ju ha iaf 2 placeringar. Då kommer jag ju upp i 36000 i arvode.. visst låter ju bra... men dra då bort för mitt LBE ca 25000 på heltid då blir det bara 11000 kvar / 2 placeringar = 5500 i arvode/barn... Vilket då inte är så bra iaf.

Man kanske till syvende och sist får bättre ersättning från kommunen iaf... lbe + högsta arvode om man förhandlar bra :?

Bara några små tankar från mig.. :smirk:

NJa...Om ni inte behöver vara hemma med placeringen eller det är en sådan placering som kommunen inte skulle betala lbf för så blir det en vins. Annars helt klart en förlust. När vi har haft uppdrag med dagsersättning så har de betalat ett snitt dvs samma ersättning varje månad.
Ang 20.000 i månaden så menar de nog vad ni får i handen. arvode -skatt +omkostnad=ca 20.000 Och måste ni då vara hemma, arbeta dygnet runt, varje dag OCH försörja en till människa så blir det en dålig lön :roll:

Nu hade jag mycket lägre dagersättning för vår placering men jag fick LBE. Jag fick även betalt per dygn så var det 30 dagar ena månaden så fick jag för 30 och var det 31 så fick jag för 31.

Sara

Hej

Dagersättningen via organisation går oxå att förhandla. Allt handlar om vad de vill ha utfört, och tyngden på uppdraget.

Vi tar inga uppdrag under 800/dygn. Så stå på dig och förhandla, men ersättningen ska du ta upp när ni har något konkret förslag på en placering.

TR
Tack för tipset - oftast tror man ju att de är låsta vid den summan bara för att det låter så fantastiskt bra med en sådan "hög" ersättning.
Ska ha dina ord i bakhuvudet om det blir av med något uppdrag därifrån

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp