Vad tycker ni fam.hem om socialtjänsten?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
Jag fortsätter att skriva mina funderingar. Nu undrar jag vad ni familjehem tycker om socialtjänsten rent allmänt. Jag själv upplever mkt slarv. Kan vara småsaker men ändå. Jag tex har INTE fått veta vart jag ska träffa mina barn nästa gång. Vi har fått en ny neutral plats att vara på...men soc har inte gett mig adressen. Jag fick veta adressen av vår kontaktperson...Jag har sett massor med småfel, Och man själv ser till att få veta resten. Visst soc är människor dom med,men om jag som bio mamma skulle slarva ofta...icke bra

Det jag försöker tänka o lära både mina låne ungdomar o deras föräldrar är att dom är människor precis som vi o vem som helst kan göra fel eller säga fel men visst är det stundom frustrerande när det blir fel o man känner sig felbehandlad o missförstådd

Det finns många ärenden man skulle kunna ta upp i uppdrag granskning. Tex i våran kommun på högstadiet finns en kille som går i åttan som bara driver, går knappt på ngn lektion. Skolan har anmält till socialtjänsten men inget händer, själv tycker jag synd om den här killen eftersom ingen vuxen tar tag i hans liv. Många vuxna ser och vet om det här men inget görs. Brorsan har levt på samma sätt och för honom har det inte gått så bra, sitter inne idag. Rykten säger att det här är vanligt i småkommunerna och att det är en kostnadsfråga, dyrt att placera, men då tänker man ju inte på barnets bästa. Vad kostar inte dessa ungdomar i framtiden?

Maggan ..... Liten fråga .....
Har du själv anmält detta ? Någon annan i din närhet eller som du känner anmält detta ?
Om inget görs händer inget . Om något görs och inget händer samla bevis och gör anmälan . Fortsätt samla bevis och händer inget inom överskådlig tid anmäl igen och även till socialstyrelsen och länsstyrelsen och sist men inte minst media :evil: :smirk:
Lovar att det funkar . Glöm inte att bevisen måste hålla rättsligt . Hörsägen räknas inte ! Bildbevis och ljudbevis är guld :smirk:
Jupp det tar tid och man måste ha tålamod , men å andra sidan ; tilfredställelsen man känner över att ha räddat ett barn är bättre än jag kan beskriva . Är det en våldsam familj han tilhör så funkar ju anonymt och bildbevis med ljudbevis så behöver du inte sätta dig i skottlinjen ju :razz:
I övrigt fungerar tyvärr soc. som en dinusaurie men jag sätter mitt hopp till de nya som är på G .
Familjehem borde ta sig tid och föreläsa för dom innan dom smittas av de gamla sekreterarnas trötthet (kan vi kalla det)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp