Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
svalan sa:Vi har haft en placering via Nåjden och jag har inget att klaga på. Bra stöd, telefonjour dygnet runt och en omkostnadsersättning som faktiskt täcker kostnaderna. Idag har vi en placering från Brizad och jag tycker faktiskt att de är snäppet bättre. Otroligt engagerade! Men alla har säkert olika erfarenheter.
De flesta organisationer kräver att en förälder är hemma på heltid, det måste ni vara beredd på. Å andra sidan får man ju också betalt för det och de barn och ungdomar som organisationerna placerar behöver oftast den tryggheten och det stödet som en förälder hemma innebär.
Själv tror jag aldrig mer att vi kommer att ta någon placering från soss. Vi har för dåliga erfarenheter med dåligt eller obefintligt stöd och omkostnadsersättningar som inte räcker på långa vägar till det som konsumentverket anser vara en skälig levnadsnivå.
Något ni bör tänka på är att spara kvitton på det ni köper till barnet. Det kan komma att behövas inför deklarationen. Alltså kvitton på kläder, möbler, fritidssysselsättningar, resor osv.
Lycka till!