Behöver prata av mig....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonymous

Guest
Hej alla,

för en månad sedan annonserade en grannkommun att dom har AKUT behov av famhem/kontaktfam/jourhem för alla olika åldrar.
Har ringt 3 ggr och lämnat mitt namn osv för att göra en intresseanmälan.Konstigt nog visste då ingen att dom hade annonserat :? och sedan fanns inga soc-sekr. tillgängliga och för det tredje trots att jag lämnade mitt telnummer hörde ingen av sig.
Idag ringde jag igen(igen en annons i tidningen)och pratade med deras växel,fanns inga soc-sekr heller idag med däremot fick jag ett nummer till enhetschefen.....Ringde och pratade en stund,berättade vem jag/vi är och undrade om behovet är verkligen så stort eftersom ingen hörde av sig.
Enhetschefen svarade att behovet är JÄTTE STORT och tackade för att jag ringde men hade tyvärr inte tid att prata just nu.Lovade att höra av sig under em idag......Gissa vem som inte hörde av sig? :evil: Hur stort är då behovet???? :?

Känner väl igen det från flera kommuner! När vi har hört av sig har soc varit positiva och även om de inte "har något aktuellt som skulle passa vår familj så vill de ha oss med för att ha en ytterligare familj att matcha med". Vi hör av oss efter sommaren.... :smirk:

Nästa kommun kom hit för ett inledande möte. Efter detta hörde de aldrig mer av sig och vi fick en känsla av att de tyckte vi var olämpliga och tolkade tystnaden som att oss ville de inte ha något att göra med. Ledsna och besvikna gick vi vidare med livet...

Vad förvånade vi blev då vi blev uppringda av två andra kommuner som fått vårt telefonnummer och rekommendation av "knäppkommunen". Så gick åren och vi hörde aldrig av denna kommun förrän 10 år efter och då ringde de en vecka efter att vi fått vår första placering. "Vad sägs om att ta en till?!" :? Tänker man något på det vilsna barn vi just fått till oss?!

Ja, då var det inte något prat om matchning eller fråga om vi dög. Hur tänker dem?

10 år efter???Herregud.....vad svarade du?
Ja,jag undrar också hur dem tänker.... :?
Men,men,man ska inte ge upp hoppet,måste väl finnas nån vettig kommun/org nånting som på ett bra sätt placerar "sina" barn.....
men att vänta.......gud så jobbigt!!!!!!!!!
Får se om dom hör av sig i morgon?
Jag återkommer med besked....

Jag tror att det bara blev ett fnysande i luren - man blir ju så paff!

Allt har ju sin tid och alla familjehem är ju inte sådanda som vill eller kan ta barn efter barn efter barn. Vissa av oss tar bara ett barn och satsar helt och fullt på det, och då är det viktigt att soc "smider medan järnet är varmt". Det kan vara några få år då det känns som att det passar i familjelivet sedan går vi in i andra skeden och det kan vara för sent.

På 10 år hann jag skaffa mig en högskoleutbildning och fler biologiska barn. När vi väl fick vår placering så passade det vår familjesituation då, även om den inte alls såg ut som den gjorde när vi först började söka.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp