Ett steg på väg...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ett steg närmare nu, fast ändå vill jag inte tänka så, har haft besök av soc nu om en möjlig plac. :banan: :banan:
Skönt att ha det gjort men nu fortsätter väntan..
Tycker att det kändes bra och att de verkade positiva till oss som familjehem men man vet ju aldrig... :bounce:
Ja nu kan vi inte göra mer än att hoppas och vänta, känns ju nästan värre än att vänta barn själv, jaja hoppas vi kan få någon mer "vink" nu innan helgen.

Oj oj vad jobbigt det här ska vara då,
Please, håll tummarna för oss.

Morron!
Klart vi håller tummarna :razz:
Vad roligt att de besökte er. När skulle de återkomma?
Vet ni något om barnet?

Vår familj får besök nr 2 av soc om 1½ vecka då ska de träffa våra barn och prata med dom. Det finns ingen tilltänkt placering i dagsläget (vad vi vet iaf) men denna kommun vill gå vidare med oss för att ha en färdig familj när de har ett passande uppdrag.

/Adal

misslee sa:
Ett steg närmare nu, fast ändå vill jag inte tänka så, har haft besök av soc nu om en möjlig plac. :banan: :banan:
Skönt att ha det gjort men nu fortsätter väntan..
Tycker att det kändes bra och att de verkade positiva till oss som familjehem men man vet ju aldrig... :bounce:
Ja nu kan vi inte göra mer än att hoppas och vänta, känns ju nästan värre än att vänta barn själv, jaja hoppas vi kan få någon mer "vink" nu innan helgen.

Oj oj vad jobbigt det här ska vara då,
Please, håll tummarna för oss.

Hej!
Jag håller tummarna för er båda. Det är mycket fjärilar i magen när man väntar.
Vi blev uppringda igår av en kommun som frågade om vi kunde tänka oss att ta emot en placering. Eftersom vi har en placering redan blir detta :angel: nr två. Vi ska ge besked efter helgen. De tyckte att :angel: skulle passa bra hos oss.

Tre

Hej!

Tack för era uppmuntrande ord och stöd.
De skulle återkomma om några dagar, jo vi fick veta väldigt mycket om barnet och de verkade mycket öppna och intresserade, men sen vet man ju aldrig..

Vad roligt för er båda, ja det är en "evighetsväntan" men det är det värt.

Man vet ju aldrig hur de resonerar, men nu ligger bollen hos dem.

Hoppas det blir något bra för er oxå, tänker på er, alltid skönt att veta att man inte är ensam i sin väntan.

Misslee

Vad roligt!
Är det små barn ni har?

Lycka till!
/Adal

tre sa:
Hej!
Jag håller tummarna för er båda. Det är mycket fjärilar i magen när man väntar.
Vi blev uppringda igår av en kommun som frågade om vi kunde tänka oss att ta emot en placering. Eftersom vi har en placering redan blir detta :angel: nr två. Vi ska ge besked efter helgen. De tyckte att :angel: skulle passa bra hos oss.

Tre

Hej!

Vi har ett förskolebarn placerat nu och det kommande är i så fall en tonåring. Mina biobarn är i skolåldern så de finns mitt emellan.

Det är alltid kul när någon tycker att det arbete man gör är så bra att de vill placera nya barn utan att man har anmält något nytt intresse.

Tre

Hej på er!

Nu är det klart. :angel: nr två landar hos oss under jul- och nyårshelgen. Spännande och roligt :claphappy: .

Tre

Hej!

Vad roligt att det händer lite :claphappy:
Här "händer" inte mycket just nu, alla var nöjda och det bestämdes att de ville ha oss som familjehem. Plac. skulle ske innan jul.
Men... så i sista stund motsatte sig bio, (skulle varit en frivillig plac) inte oss som familjehem, men att det skulle ske, så nu sitter vi och väntar på länsrättens beslut om ett LVU i stället, med tanke på omständigheterna känns det väl som om det kanske är lika bra det, men det är ju ändå lite tråkigt eftersom vi räknat med en "extra" familjemedlem till jul, men men.. Får bara hålla tummarna för att beslutet inte dröjer för länge utan att det blir bra till slut ändå, finns inte mycket mer att göra..

Ha en riktigt skön jul alla där "ute", återkommer med all säkerhet när vi får mer besked :razz:

Tre...grattis!

Här händer inte mkt heller. Har några kommuner på besök, fått en förfrågan om bebisplacering, men vår plac kommun motsätter sig just nu. Vi ska diskutera detta en bit in i januari.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp