Även jag VET att barnen är lånebarn och jag VEt också att man ska jobba för hemgång, att man bör tänka så som familjehem- MEN JAG GÖR DET INTE!!!!! Vissa saker som föräldrarna har gjort mot sina barn går ALDRIG att gör ogjort och jag anser att vissa föräldrar har försakat sin chans att vara de som tar hand om barnet. Kanske tycker en del att jag har fel, att jag tänker fel och kanske inte borde var afamiljehem, men jag har jobbat för hemgång med andra barn, men inte med vårt nuvarande placerade barn!!!! Här har för mycket gjorts alldeles på tok för mycket fel av föräldrarna- och det går aldrig att reparera.... Biosarna är och kommer alltid att vara barnets födelseföräldrar, men det är vi som är de känslomässiga föräldrarna. Och jag anser att vi, som känslomä'ssiga omsorgspersoner för dessa barn i vardagen , för att trygga barnets goda framtid i livet , är viktigare för barnen än deras bio. Barnen ska veta sitt ursprung, men ska ej behöva slitas hit och dit- det är ju därför VÖF har aktualiserats.
Som vårt barns bio idag: hon pratade med barnet om hur det var när det föddes, och hur den allra första tiden var- där vi ej var med- det ska barnen veta- men sedan är vi barnens trygghet. Iallafall för de barn som blivit placerade av vissa skäl under deras första år i livet.
Sidospår och inte svaret på din fråga , "pappsen", men lite tankar som kanske stärker dig i att det är ok att tycka att de ej är tiktigt "lånebarn". Vi ser ej barnet vi har som lånebarn i den bemärkelsen att det ska flytta. :roll:
Vad det gäller att överklaga, tja, det vet jag inget om, anar väl bara att vi ej kan göra något- möjligtvis ta kontakt med socialstyrelsen för att kolla att allt gått rätt till i bedömningarna.... och besluten.... jag vet ej, är mest ute och "surrar".... :?
Förstår din frustration, din ilska och din uppgivenhet- har ju varit - och är ju själv där emellanåt, med hemtagningar och annat urjobbigt. Just nu är det lite upp och ner här, men ändå lite lugnt...Hjälp, vilken vardag vi lever i. :littlesad
Undrar, när väntar ni svar från förvaltningsrätten- snart???? :littlesad :?
Inte kan det vara lätt att njuta sommaren mitt uppe i detta.....