Känner att jag måste ventilera mig och höra några erfarna familjehems åsikt/tankar. Fick en kille placerade hos oss för ca 2 veckor sedan. ADHD var diagnosen,(han äter Ritalin) men med frågetecken på om det även kunde vara påverkan från hemmiljö. 4 dagen han var hos oss hotade han mig med kniv och skulle stycka mig i småbitar. Han har ett ordflöde som mestadels innehåller döda, skjuta, stycka, skära upp ovs. Imorse efter att ha varit på sitt rum och kastat lego runt i rummet i ca en timme, gick han ner och gick loss på våran 5 årings docka. Dunkade dockans huvud i väggen gång på gång och skrek åt mig att sluta glo när han fick se att jag stod och tittade, sen stängda han in sig och hade då målat hela ansiktet på dockan rött med nagellack. Ikväll talade han om för mig att när han blev stor skulle han komma hit och stycka mig. Dom få stunder när det är lugnt så är han en jättegullig kille. Känner mig spänd som en fiolsträng, är livrädd att han ska göra något mot våra tre biosar.
Detta aggresiva beteende visste ej soc om och så tror jag verkligen det var. Det är kort tid han varit hos oss, men det känns verkligen inte bra på något vis.
Kramar Tingeling
Detta aggresiva beteende visste ej soc om och så tror jag verkligen det var. Det är kort tid han varit hos oss, men det känns verkligen inte bra på något vis.
Kramar Tingeling