Bellixedda sa:
Om jag hade misstankar om ett barn som far riktigt illa i ett familjehem hade jag genast gjort en orosanmälan! Det ser jag som en skyldighet som familjehem!
Stackars barn! Sviken av sina föräldrar och sedan dessutom bli sviken av de som skall stötta och hjälpa, snacka om att barnet tappar tron på vuxna som ser och inte agerar! Barn vet, att andra vuxna vet hur de har det. Detta kan man se tydligt i alla biografier som finns i ämnet.
:bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
Barnet far inte riktigt illa men riskerar att inte få det bästa förutsättningarna på sikt i och med att det är en nätverksplacering där orsaken till placeringen är kognitiv omogenhet ( utvecklingsstörning) och eftersom äpplet inte lanserar så långt ifrån trädet så finns den kognitiva svikten hos samtliga i de nätverket och de på sikt tycker inte jag ger så bra förutsättningar. Det är gjort orosanmälan och i och med placeringens beteende under placeringen är det gjort 3 polisanmälningar men placeringen är för ung så det blir ju på soc bord de med, sammanlagt finns alltså 4 anmälningar som jag vet om. Min man företräder placeringens ena förälder och skulle rent hypotetiskt kunna bryta placeringen i den ena förälderns namn eftersom det är en SoL placering. Men vi vill inte göra detta utan hoppas på att soc kanske tar sitt förnuft. Inget verkar ha hänt sedan anmälningarna, min man bör i så fall fått den informationen i och med att han företräder ena föräldern. Föräldrarna har gemensam vårdnad)..