kajsavarg sa:
Tilde sa:
....Kan en förälder uppvisa att förändringar skett till deras fördel så har de ju rätt att få hem sina barn.
Här har inga förändringar skett. Barnen har ganska precis kommit till oss så dommen är ny.
Då är det bara att hålla tummarna att det inte tas upp Regeringsrätten då.
Är det var 6 mån som föräldern får chans för förnyad prövning? säger ni som vet? iallafall så kan de inte göra det varje vecka men här hos oss har vi var 6 mån prövning och nästan alltid kommer en överklagning osv
Att få överklaga till nästa instans är en rättsäkerhet för oss alla i vårt land. Ofta däremot så kan det vara så att nästa instans säger nej för en ytterligare prövning.
Men säger de ja så finns det en andledning ofta att få pröva ngt särskilt som tillkommit och har inget med att någon är särskilt "jobbig" el hur man ska tolka det.
Om det tas upp i regeringsrätten är ju inget att vara extra rädd för utan låt det ha sin gång bara.
Visst är det JOBBIGT att ha en förälder som bara tänker på sig själv och inte på barnet i dessa lägen (tro mig jag vet. En förälder som överklagar hela tiden har ju ofta ingen insikt och jobbar inte MED soc och de krav de ställer för att få hem sitt/sina barn.
Vi som familj har lovat oss själva att låta dessa överklagande ha sin gång och får mamma,pappa hem sitt barn så får vi lita på att beslutet är det riktiga.
Sen finns det säkert fall där det går bra på papperet för att sen blir barnet LVU.at ex igen men då finns vi här.
Det är nog så att det är lätt att känna som om det aldrig kan gå väl att barnet flyttar hem men vi sitter inte på den stolen och kan påverka.
Det vore ändå fel då vi tycker till vår fördel och ja det vi anser vara barnets bästa men
det är ju VI det.
En överklagan är på G hos oss just nu och skulle
få flytta hem så vet ju VI att det bara kan gå på ett sätt :littlesad
Men kanske andra anser att att det finns en möjlighet att det ska gå bra??? ja då jag finns här igen om det går åt skogen el i framtiden om barnet vill ha stöd el kontakt.
Det har vi gått igenom 2 ggr redan och för vår skull och barnet är detta enda sättet anser vi! känslorna svallar och man är ledsen men det är just vårt jobb att stå ut med mycket på gott och ont.